Blog Rig 331

БЕЗБЕДНОСНИТЕ ИНТЕРЕСИ НА РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЈА

agus

Постојат многубројни општествени фактори кои имаат општ стабилизаторски и мирољубив карактер. Тие преку ненасилното решавање на противречностите, претконфликтните и конфликтните состојби претставуваат универзален модел за обезбедување на безбедносен стабилитет, избегнување на војна и обезбедување траен мир.

Всушност стабилизаторските фактори се основен предуслов за постигнување мир, безбедност и стабилност во една држава, односно општество, што истовремено ќе се манифестира и на меѓународно ниво. Безбедносната состојба претставува комплексна категорија која дава преглед на обемот и интензитетот на различните елементи на загрозување на националната безбедност (опасности, ризици, закани, ранливости и предизвици), кои во одредено време поединечно или комбинирано влијаат врз индивидуалната (лична, хумана, поединечна) безбедност, безбедноста на заедницата или на конкретен предмет на загрозување. Безбедносната состојба ја сочинуваат повеќе фактори или индикатори.

Тие покажуваат каква е безбедносната состојба во однос на прашањата поврзани со јавниот ред и мир, динамиката на криминалот, влијанието на странските елементи врз внатрешната безбедност, заканите кои произлегуваат од екстремистичките организации, развојот на безбедносните случувања во регионот и во светот, меѓународните односи на земјата и други. Безбедносната состојба се одликува со динамичен, адаптивен развој на државите на новите состојби на соработка, односно, на предизвикот да се најдат себе си во новиот поредок, при што меѓународната заедница и нејзините институции понекогаш се соочуват со актуелни и непожелни воени, невоени и други ризици и опасности.

Безбедносната состојба на Република Македонија е резултат на односите во општеството кои во основа се обременети со случувањата во историјата, динамиката на општествениот развој, односите внатре во државата (помеѓу граѓаните и политичките субјекти), односите со соседите и карактеристиките на општата безбедносна состојба во регионот и во Европа. Република Македонија својата безбедност и одбрана ги гради како систем кој ќе и овозможи оптимално обезбедување и заштита на нејзиниот траен интерес, како и учество и помош во заштитата на нејзините витални интереси. За да може да се зборува за организирање на безбедносно-одбранбениот систем потребно е точно и прецизно утврдување на облиците на загрозување на националната безбедност и стабилност.

Од друга страна, европските предизвици се особено важни за комплетирање на сликата за безбедносната состојба на држвата и за одредување на насоките во безбедносната политика. Главна одлика на развојот на европската безбедност е оформување на безбедносна средина заснована врз кооперативни односи и взаемно координирани активности од областа на безбедноста, одржувањето на стабилноста, превенцијата и решавањето на кризи, политичката, економската и другите области, изразени и насочени најмногу преку водечката улога на НАТО во креирањето на безбедносната политика и отворената врата за негово проширување.

Европските предизвици на Република Македонија ја определуваат корелацијата на државните безбедносни специфичности со општите европски безбедносни предизвици. Специфичностите произлегуваат од геополитичкото значење на Македонија во рамките на европската безбедност, од нејзината географска положба (како транзитна траса која често се користи од страна на мрежите на транснационалниот криминал, особено при трговијата со дрога, луѓе, оружје, криумчарењето на мигранти и друго), од стратегиските определби на државата поврзани со нејзините евроатлантски интегративни процеси и од можностите за поинтензивна безбедносна соработка засновна на релациите кои Република Македонија ги има воспоставено со ЕУ, НАТО, ОБСЕ и со Советот на Европа, а се во контекст на евроатлантските аспирации и на учеството во меѓународните цивилни и воени капацитети.

Пристапот кон општите европски безбедносни предизвици е аналитички и дескриптивен. Тие се резултат на случувањата во една далеку територијално поголема и далеку популациски побројна средина.

Европските безбедносни предизвици во голем дел се совпаѓаат со глобалните безбедносни предизвици поради значајната улога на неколкуевропски земји во меѓународната политика (пред сè, во Советот за безбедност на ООН, во ЕУ и во НАТО), дисперзијата на интересите наевропските држави и ЕУ низ светот и трансформацијата на ЕУ од првично економски во комплексен (економски, политички и безбедносен)фактор. Во последните две декади, позицијата на ЕУ и на неколку помоќни европски држави им дава за право да ги креираат насоките намеѓународната безбедносна сцена. Интересите на Република Македонија се засновани врз долгорочните потреби на македонскотоопштество кои се пресудни за животот и безбедноста на граѓаните, но и за стабилноста, функционирањето и континуитетот на државата.Интересите произлегуваат од највисоките темелни вредности утврдени со Уставот на Република Македонија.

Трајниот интерес на Република Македонија е зачувување и унапредување на нејзиниот државен идентитет со слободно изразување наетничкиот идентитет на сите граѓани на Република Македонија, како и заштита на независноста и територијалниот интегритет.   РепубликаМакедонија своите интереси ќе ги остварува со доследно почитување на човековите права и слободи, демократските принципи ипочитување на меѓународното право што, од своја страна, ќе овозможи решавање на споровите по мирен пат, унапредување на мирот истабилноста и јакнење на угледот на Република Македонија во демократскиот свет.

Во рамките на демократските норми и принципи и почитувањето на меѓународното право, Република Македонија е подготвена да учествуваво превенцијата и решавањето на кризи сама и во соработка со меѓународната заедница.  Република Македонија е подготвена во рамките намеѓународното право сама, но и по своја одлука, во соработка со партнерите и пријателите, а заради заштита на нејзините интереси, да гипреземе сите мерки и да ги ангажира сите ресурси. Заради заштита на нејзинот траен интерес и во согласност со меѓународното право иПовелбата на Обединетите нации, Република Македонија е подготвена да употреби и вооружена сила. За реализација на своите националниинтереси, Република Македонија ќе води безбедносна политика и ќе го усоврши безбедносниот систем, кој ќе биде способен, ефикасен икредибилен да одговори на безбедносните предизвици на овој век, да решава кризи внатре, да помогне во решавањето на кризите ворегионот и пошироко.

Безбедносната политика на Република Македонија има шест стратешки цели: прво, политичка и економска интеграција во ЕУ, второ,политичка и воена интеграција во колективните безбедносни и одбранбени системи на ООН, НАТО, ОБСЕ и на здружените европски сили,трето, заштита на демократските институции и политичкиот систем на сопствената држава, четврто, развој на социјално економскиотсистем базиран на принципите на пазарната економија со поддршка на секоја претприемничка иницијатива и отворање на стопанствотопред надворешниот свет, петто, градење и одржување на добри односи со соседните земји и шесто, Република Македонија мора да гиорганизира сопствените одбранбени способности во функција на целосна заштита на сопствениот територијален интегритет и суверенитет.

Целите и стремежите на Република Македонија во однос на безбедносните можности, безбедносни ризици и опасности и основите инасоките за развој на одбраната во иднина се преточени во Националната концепција за безбедност и одбрана. Како што е наведено воВоведот, стратегиската определба и цел на Република Македонија и на нејзината Национална концепција за безбедност и одбрана е -трајната определба на Република Македонија својата иднина да ја остварува како дел на европското семејство и членка на НАТО и ЕУ.Истовремено целите и стремежите на Република Македонија се преточени и во други национални документи од областа на безбедноста иодбраната. Надворешната политика е насочена кон заштита, одржување, унапредување и остварување на интересите на РМ преку односитесо другите држави.

Одбранбената политика, во основа обезбедува способности, средства и активности во функција на поддршка за исполнување на целите набезбедносната и посебно на надворешната политика. Во рамки на основните стратегиски цели на надворешната политика за кои имаполитички консензус и широка поддршка на граѓаните влегуваа членството во НАТО и ЕУ, унапредување на односите со соседите ирегионалната соработка. Една од главните цели и стремежи на Република Македонија беше насочена кон изградба на одбраната согласноможностите и ресурсите на Република Македонија и визиите за нејзина интеграција во пошироки безбедносни и одбранбени сојузи. Притоатреба да се изгради таков одбранбен систем во обем кој нема да ја наруши и загрози безбедноста на Република Македонија и кој ќеовозможи и со тоа придонесе во развојот на другите сфери на општеството. Како доказ за важноста на интересите на Република Македонијаза нејзините граѓани е Декларацијата за поддршка на стратегиските интереси на Република Македонија.

Донесена е по повод почетокот на реализација на финалната фаза од имплементацијата на Рамковниот Договор, потпишан во Охрид, 2001година, како усогласена рамка за обезбедување на иднината на демократијата во Македонија, промовирање на мирен и хармоничен развојна граѓанското општество, преку почитување на етничкиот идентитет и интерес на сите македонски граѓани и овозможување на развојот напоблиски и поинтегрирани односи помеѓу Република Македонија и европската и евро-атлантската заедница. Општ заклучок е декаРепублика Македонија како повеќенационална држава, со разна вероисповед кај населението, мора да ја гради својата иднина врзсожителство, заедништво и лојалност на граѓаните кон државата, како заеднички именител на личните и колективните интереси награѓаните за што е потребна толеранција и меѓусебно почитување. Преку анализата на безбедносната политика согледуваме како сме гипоставиле целите и стремежите и во кои насоки треба да се работи во иднина.

Скршнувањето од поставената патека на движење ќе предизвика проблеми, назадување на општественоекономскиот развој на државата,деструкција, па дури и конфликтни состојби. Па затоа, спроведувањето на безбедносната политика не треба да остане само на донесувањена законски решенија, стратегии, концепции, декларации. Таа е многу повеќе од тоа. Безбедносната политика би требало да биде вофункција на попречување и сузбивање на сите видови закани, ризици и загрозувања, а не само на оние кои можат да се поместат во групатакриминалитет. Надлежните органи треба навремено и објективно да располагаат со безбедносни сознанија, со цел да се предвидатевентуални несакани состојби и соодветно да се реагира уште пред да се појават.  Република Македонија јасно ги има поставено нејзинитевредности, интереси, стратешки цели, стремежи, како и безбедносна политика. Со нивното исполнување во целост ќе се оствари нејзинататрајна определба – европско и евроатлантско интегрирање. Државата е должна и има обврска да овозможи непречено дејствување на ситеинституции во општеството, преку востановување на одбраната и зачувување на безбедноста, затоа што само на тој начин ќе можеефикасно да се избегнат последиците од деструктивната дејност што би се случила доколку тие не би биле функционирале.

За да ги постигне своите стратешки интереси државата треба стабилизаторските фактори и мирољубивото решавање на противречностите,претконфликтните и конфликтните состојби, кои претставуваат универзален модел за обезбедување на безбедносен стабилитет,избегнување на војната и обезбедување траен мир да ги одржува и да ги промовира. Всушност стабилизаторските фактори се основенпредуслов за постигнување мир, безбедност и стабилност во една држава, односно општество, што истовремено ќе се манифестира и намеѓународен план.

Република Македонија со нејзината долгорочна цел за заштита на нејзиниот интегритет и независност е силно посветена на борбата противсите видови на организиран криминал во сите негови форми, спречувањето на нелегалната миграција и трговијата со луѓе, борбата противтрговијата и злоупотребата на дрогата и нелегалните трансакции на оружје, воена опрема и сл. Системот на националната безбедност јасноја утврдува и дефинира структурата и надлежните субјекти кои во рамките на законски утврдените надлежности превземаат мерки иактивности и воспоставуваат механизми за соработка и координација на сите субјекти за ефикасно функционирање на тој систем.Република Македонија припаѓа на помалите европски земји со лимитирани ресурси и недостиг на одредени енергенси и други стратегискиматеријали. Република Македонија се уште ја зацврстува и унапредува демократската основа и институциите.

И покрај ова, Република Македонија перманентно создава безбедносно опкружување и услови за модерно цивилно општество, како и затрансформација и развој на економијата, притоа водејќи сметка за социјалната димензија и заштитата и унапредувањето на животнатасредина. Основите на напредокот и развојот Република Македонија трајно ги гледа во нејзините граѓани и нивната решеност за изградба надемократско општество и држава, заедно со потенцијалот што го има во високото образование на своите граѓани и високото ниво наквалификувана и стручна работна сила. Република Македонија е цврсто решена да ги реализира своите интереси и да создава безбедносно опкружување со активно и континуирано учество во меѓународната заедница и меѓународните односи.

м-р Агуш Демировски

Ratvakerdo dive ki Belgija dive ki Belgija

Ratvakerdo dive ki Belgija

Во напад со нож во белгискиот град Мореснет, до смрт се избодени две жени.

Нападот се случил кога маж вооружен со нож упаднал во еден ресторан во центарот на градот и почнал да ги боде гостите. Десетина од нив се повредени. На самото место пристигнале 11 хеликоптери, со кои биле префрлени повредените во болница.

Нападот се случил околу 17 часот попладнево.

Ko puterdo maribe čhurikaja ki Belgijak dis Moresnet, đji meribe tane kuvde duj đuvla.

Akava mudaripe resarga kana murš ko vas čhurikaja kuvga ko restorantiko centrumi e dizjake thaj šhuru kerga te kuvel čhurikaja kas ka arakel angli peste upral pobuer misafirija save lele than ko akava restoranti.

Pobuter taro deš tane kuvde, ko akava than e bilačhipnaske kergapes intervencija taro 11 helihopterija, savensar sas legarde e kuvde manuša ko hospitali. O putriba akale šipotake sas ko 17 o ari kušlukoskoro, aso o manuš savo kerga akava atako upral manuša sig sas astardo tare policijake bukarne.

O čačuno numero taro kuvde manuša panda nane havlardo, thaj kobor zorale tane kuvde e manuša čhurikaja. Policijake bukarne havlarena akaja čipota sar teroristikano atako. Tavdela o rodlarkeripe e čačibnaskkro taro akava ratvakerdo dive save taneste sas mule salde duj đjuvla.

Manuš čhurikaja thaj sastruneja kuvga efta manušen ko Pariz

Manuš čhurikaja

Седум лица се повредени, од кои четворица потешко, во неделата вечерта во напад на човек вооружен со нож и шипка во францускиот главен град Париз, соопшти полицијата. Напаѓачот е уапсен, а како што дознава Би-би-си од полициски извори, наводно станува збор за човек со потекло од Авганистан. Изворот соопштил дека во оваа фаза не постои индикација што укажува на тоа дали е ова терористички акт или не.

Efta manuša tane kuvde savendar štar po phare, ko kurko rakako taro manuš čurikaja thaj sastruneja francijake dizjate Pariz, havlarga i policija.

O manuš savo puterga akava atako tano astardo tare policijake bukarne thaj tano panlo, kerelapes lafi baši o manuš bijando ko Avganistan.

Konjako (izvor) havlarela akale fazate nane indikacie te vakerel bašh akaja čipota tani teroristikano atako ja palem na. Maškar ko kuvde manuša isi duj britanijake raštrale turistija.

O atako putergapes ko 23 o ari ko lačšim kotor taro tari šerutni dis ki Francija, aso jekto faza sine kuvde duj manuša čhurikaja thaj jeke đjuvla.

O manuš savo kerga o atako taro than e bilačipnaske na sine muklo te našel upral leste čhudelapes sas sa so arakle, numa pali aver dorm kana mangle aver kupa te na mukenle te našel ate kuvela panda dujen britancon čurikaja, pali leste prastana sas upreder 20 manuša, šišensar sas sine kuvdo ko šero numa leskkri mangin na sine čhinadi našibake.

Pali tikno vakti sas astardo tare policijake bukarne.

Bajrovela o numero taro mule manuša ki Indonezija

Bajrovela o numero

Bajrovela o numero taro mule manuša ki Indonezija pali baro thaj but bilačo tinanipe –Cunami.

Pali o palune rezultatija khedime ko avdisutno dive anavkerena na oficijalno so paše taro 1.200 manuša mule, aso upreder 1.000 milja tane po phare kuvde.

Numa e rađjake prestavnikoja vakerena sa e informacie akanasaske tane na oficijalno soske darana pal dive palo dive, isi šajdipa o numero taro mule thaj kuvde manuša te bajrovel .

Avdive ko akava atari sas ikerde panda duj Tinanipa (zemjotresija) save ikerekeranapes telal analize sar palunipa taro okova, baro tinanipa savo sas barabutne Cunameja. Ekipe arakibaske tane ko thana numa so ponodriga na đjanela khoni.

O Đihanija ki Makedonija thane ko borčija đji ki guša

O Đihanija ki Makedonija

Đihanija thaj o firme ki amari raštra tane sa ko borčija thaj nane jeri familija ki Makedonija save nanenlen disavo krediti ko banke, numa sijem li čivde đji ki guša?

Podatokija baši dende kreditija ko khera ko jerije, ja plame privatnikane firme sar procenti taro bruto kerutno isiba (BDP) vakerelapes ki Makedonija tano jekajek e po bare puvjensar taro regioni, numa o borčija thaj tane odoborom thaj ko pobarvale puvja.

Numa isi thaj asavke save nanelen problemija aso isilen učo procenti taro dende bankengere kreditija.

Podatokota tare Sumnaleskiri banka sikavena učipa ko kreditiribe taro privatnikano sektori ko 1960 berš thaj ponakarik. Sar so vakerena o numerija taro lani ki Makedonija bankengere borčija ko manuša iilen isipa taro 49,4 procentija.

Pali akava berš sas učipe ko 2012 berš, sar kreditija taro banke ko privatna sektorija dende sas love 47 otsto taro BDP. Đji 2015 berš i sasti suma resarga đji ko 50,9 otsto taro BDP.

Palpale taro erat po uche fiatija bashi goriv

Palpale taro

Regulatornikani komisia baši energetika ki avdisutni bešin valani te anel paluno lafi baši nevi tikno kinobikinibasko fiati baši gorivo ki Makedonija, sav ka ikergovel kđji ko avutne 14 berša.

Ikerdo e phiribnaja taro fiatija naftake sumnaleskere beryaja ko nakle duj kurke ađjikerelapes tikno učhipe e fiateske tare naftakere derivatija save ka oven realiyirime hem ki amende, vakerena thari regulatornikani komisija.

Ki Makedonija bokhale upreder 60 milja čhave

Ki Makedonija

Секое трето дете во Македонија живее во сиромаштија. Според статистиките, само едно од 300 сиромашни деца има среќа да оди во градинка додека едно од три деца не го завршува ниту основното образование.

Министерката за труд и социјална политика, Мила Царовска ја обвини претходната влада дека не направила колку што треба за сиромашните деца и ги најави мерките кои ги преземала актуелната гарнитура.

За УНИЦЕФ пак, зголемувањето на бројот на деца кои земаат детски додаток не е доволно бидејќи сумата од 55 евра, според нив, не е значително за сиромашно семејство. Претставникот на УНИЦЕФ, Бенџамин Перкс рече дека оваа одлука е за поздравување, но исто така ја охрабри владата да обезбеди нови работни места со цел да ги направи независни сиромашните семејства од социјалната нпомош.

Ki Makedonija bokhale upreder 60 milja čhave Svako trinto čhavo ki Makedonija nane čhalo thaj đivdinela ko čhorolipe.

Sar so vakerela i statistika , salde jek taro 300 čhorole čave isilen bah te đan ki gradinka aso o avera trin na agorkerena ni i fundavni siklovni.

Ministerka baši trud thaj socijalna politika ,Mila Carovska došhakerela e anglune rađja so voj na kerga khanči ki akaja umal te dujrarel o čorolipe taro čave, thaj havlarga o neve merke so lela akaja rađji.

Baši o UNICEF vakerela, o baro numero taro čave saqve lena čavorikani arka nane butederipaja thaj na resarela olen đivdipaske , thaj dova nane but jeke čorole jerijeske savo delapes olenge 55 eura. Prestavniko taro UNICEF, Benxamin Perks vakerga akava panlo lafi tano selaminkeribaske, numa jekajek yoraakerga e rađja te arakel neve bukarne thana doleja so ka del hošipe e po čhorole đihaneske te na oven yavisna tari socijalnikani arka.

Evropikano Univerziteti, tano rezultati taro sukar thaj organizirime angla

Evropikano Univerziteti

Европскиот универзитет Република Македонија се подготвува за новата академска 2018/2019 година. Досегашното успешно реализирање на програмските активности, на сите седум факултети на Европскиот универзитет, е резултат на посветеноста и организираниот приод на менаџментот на Универзитетот, но и на систематската работа на наставниците, асистентите и на ректорот.

Подготвени сме да ја пречекаме новата академска година. Се подготвуваат наставните програми, техничките капацитети, надополнување и освежување на библиотеките кои функционираат во рамките на ЕУРМ. И оваа година ќе докажеме дека ЕУРМ се грижи за квалитетот на студиските програми и за исполнување на високите критериуми на студирање, Ова го прави логичен изборот да се студира на нашиот факултет.

ЕУРМ е прв приватен универзитет во Република Македонија и во сите овие петнаесет години е во постојан развој и подем. Денеска е рамо до рамо со сите европски универзитети со интернационален предзнак. Она по што овој Универзитет се издвојува од останатите е фактот дека наставниот и соработничкиот кадар е на највисоко ниво и според степенот на стручноста и според области на научното проучување.

Тоа на студентите кои студираат на ЕУРМ им овозможува квалитетна настава, можност за постојана консултација и соодветна практична подготвеност.

vropikano Univerziteti, tano rezultati taro sukar thaj organizirime anglal dajbe taro sasto menadmenti e Evropikane Univerzitetesko-Skopje

ji akanatni sukar buti thaj realizacija taro kvalitetno siklovne , taro sa e efta fakultetija ko Evropikano univerziteti, tano rezultati taro sukar buti keripe taro sa e bukarne.

Hazri sijem thaj akale berseske te djakera o nevo akademikano bers , kerenapes hazri sa e siklovne pire programaja, thaj tehnikane kapaciteteja, doperibaja I sasti biblioteka savi kerela buti andrunipa ko Univerzieti ko EURM.

Akava da bers ka sikava te ova o jekta sar sekova bers ko ikerkeripe o kvaliteti tare studiska programe doperibnaja o uce kriteriumija bashi studiripe, informirinena taro EURM.

Sar sakana e vuadara tane pravde sa e studentenge bi dikhibnaja lengori nacionalnikano ikerkeripe, salde informiribaja ko naklo akademikano bers ko akava fakulteti pashe agorkerge taro 8 dji 10 Romane studentija, pakavibaja so o numero ko ponodoripe ka bajrol avipnaja ko akava fakulteti.

Jonus Destanovik uspešno bokseri savo prezentirinela piro klubi thaj e Romen

Jonus-Destanovik

Romano čavo savo iklovela taro Šuto Orizari aso uspešno sporteskkri kariera resarela ki Germanija.

Sar potikoro leskiri uže familija Dat thaj Daj našena tari Makedonija pali pošukar đivdipe peske thaj pere čavenge, tadani o Jonuz akate bajrovela thaj pire sporteskoro bajraripe bajrakerela ko profesionalno nivo. Jonuz Destanovik tano penđardo Romano kickboxing ki Germanija thaj đji akana isile 35 dobime maribna, 4 našavde thaj 2 narešime.

Jonuz Destanovik tano anavkerdo sar Evropako majsta, thaj đji akana šukar arakelapes ko ringo thaj đjanela šukar te ikerel piri kondicija. Ko telefonsko lafi keriba e Jonuzeja informirinela ko romapres thaj buvle sa e Romen, akala terminija tane leskere baši relahs (odmor) numa, ov nakavelalen ko trening thaj šukar kondicija.

Sa e Romen ko Sumnal akarela te ikerel leske mangin akale beršeske havlarela, ka anel panda jek bari pursak (nagrada ) beršeskiri. Roma press mangaja leske sukcesi thaj lachi ikerin ko sa e ringoja savende ka lel than thaj sakana ko piro ilo te ikerel e Romen.

Khoni nane sar o Modrik:Pašhakerga e trine maj bare pursakija ko jek berš

Modrik

Никој како Модриќ: Ги обедини трите најголеми награди во една година Годината од бајките за Лука Модриќ беше заокружена синоќа, на гала свеченоста на ФИФА, кога Хрватот го доби признанието „The Best“, најдобар фудбалер во светот на Светската фудбалска организација.

Хрватот успеа да направи нешто што на никого досега не му успеало, ги обедини трите најголеми индивидуални награди во една година.

O berša taro bajke baši Luka Modrik sas ikerdo taro erati, ki gala nišankeripa ko FIFA, kana o Hrvati lela i saikerin anavkerdi ,,The Best,, maj šukar fudbaleri ko sumnal ko Sumnalesko fudbaleski organizacija.

Hrvati sinele šajdipa te kerel dio so đji akan khoni na kerga, lela o so trin individulanikane pursakoja jeke beršeske.

Modrik sa akardo baši maj šuakr fudbaleri ko Sumnalesko jekipa ki Rusija, pali odova ikerga i pursak tari UEFA baši maj šukar ko 2018 berš, aso ko agor ikerga thaj o priznanie tari FIFA.

Maj paše đji asavki pursak sas o Brazilco Ronaldo ko 1998 bers, kana resarga ki purak tari UEFA thaj FIFA baši maj sigarutno fudbaleri.

- Reklam -

KOLUMNE