Blog Rig 333

Sportsko teren muklo ko ikerkeripe e Romenge ko Madjari

soccer

I Komuna Gazi Baba telal incijativa e Romengiri taro than Mađjari rodinge thaj kerge incijativa đji ki komuna te lačharelpes o sportikano tereni ko Mađjari, than saveste maj but rekreirinenapes i poterni generacija taro akava than Roma.

Svako dive ko akava than šaj dikelapes kupe pali kupe maj but fudbaleskere ekipe kerena peske terminija ko kheliba ko akava teren savo tano akana kerdo veštačko čarjaja sa e šukar standardensar baši jek tikno fudbali.

E đihanija Roma taro akava than maj but baro oven saste bičalena baši o šukar ikerkeripa i komunikacija thaj buti keriba e prestavnikonsar tari komuna Gayi Baba.

Антициганизмот оди рака под рака со порастот на екстремната десница во Европа

Muki

Во текот на изминатите неколку години постојано се зголемува дискриминацијата врз основа на расрелигија и етничка припадност. Генерирано од депресивни економски услови, се раѓа ултранационализмот, популизмот и ксенофобијата.

Антициганизмот оди рака под рака со порастот на екстремната десница во Европа. Со доаѓањето на ултрадесничарските партии на власт во Полска, Унгарија, Словачка, Италија… се враќаме на случувањата од 1939 година, кога Хитлер и Мусолини дојдоа на власт.

Системот на идеи кои доведоа до расизам а особено антисемитизмот и антициганизмот најдоа соодветна почва во Европа, која ја искористија овие ултрадесничарски партии, и искористувајки го незадоволството на своите сограѓани од се подлабоката економска криза. Неодамнешните случувања во Украина, Словачка, минатогодишните анти ромски протести во Бугарија Асеновград, ја покажуват неспособноста на Европските институции да ја заштитат ова најголема европска етничка група од се поголемиот замав на ултрадесничарите. Вистинскиот проблем за Европа е молкот кога станува збор за расистичката политика.

Европа молчи кога станува збор за претепување, убивање, палење на импровизирани живеалишта на ромите, прекумерна употреба на сила од страна на полицијата, насилни депортации и делокации, пораки, летоци со фашистички национален пропаганден материјал во кој се повикуват граѓаните да ги бесат или убиват ромите. Зголеменото непријателство кон ромите, сега стана она што го одделува европското општество. Фактот дека Европа, која служи како пример на цивилизирана нација , сега се најде во таква ситуација, која лесно може да води до поголема катастрофа. Зголемените расистички тенденции во Европа можат да му наштетат на континентот и на демократијата, па и на самото ЕУ партнерство.

Познато е дека мирните етнички заедници како резултат на се почестиот терор кон нив, можат да станат насилни, но кога се во прашање ромите ова теза нема реалност, поради историските факти што ромите никогаш не се бунтувале во огромни размери, и не посегнувале по оружани дејствиа како превентива или заштита. Ромите се една од најобесправените малцински групи, на кои честопати им ги отфрлат основните човекови права.

Ромите почесто од другите национални малцинства се соочуваат со пречки во образованието, вработувањето или здравствената заштита и нееднаквиот третман во општеството кои ги турка во сиромаштија. Грото ромските групи најчесто живеат под границата на сиромаштија под несоодветни услови, голем број не се активно вработени и во исто време не се запознаени со рамката за борба против дискриминацијата и системот за поддршка на жртвите. Европа мижи, но мижеме и ние, вината е и кај нас, ние сме голема себична нација, немаме општествена одговорност кон нашата заедница, се додека проблемот е подалеку од нашите порти нас не не засега, молчиме на сите неправди, тортури, молчиме на кражбите од нашето банковно конто, се правиме глуви на сите омаловажувања од страна на државните институции па и на поединци инвидуалци.

Знаеме да го уживаме денот за денес утре за утре, без да размислуваме за иднината на нашите поколенија, дозволуваме квази ромски патриоти да не влечат за уши , и да ни ја покажат таа нивна демократска демагогија за подобро утре, секогаш чекаме некој друг од надвор да ни ги реши проблемите оти тој е Гаџо, попаметен бил од нас. Да, додека ние не се освестиме сами, додека меѓу нас не се роди некој си ромски Махатма Ганди, Мартин Лутер Кинг или Нелсон Мандела да ги изнесе масите на улица, ние некокумината лајачи ке продолжиме да лајеме на звездите а другите ке си гледат сеир, се додека мечката не дојде пред нивната врата да заигра.

Romapress

Мозес Соломон (Мухаџер Сулејман)

БЕЗБЕДНОСНИТЕ ИНТЕРЕСИ НА РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЈА

agus

Постојат многубројни општествени фактори кои имаат општ стабилизаторски и мирољубив карактер. Тие преку ненасилното решавање на противречностите, претконфликтните и конфликтните состојби претставуваат универзален модел за обезбедување на безбедносен стабилитет, избегнување на војна и обезбедување траен мир.

Всушност стабилизаторските фактори се основен предуслов за постигнување мир, безбедност и стабилност во една држава, односно општество, што истовремено ќе се манифестира и на меѓународно ниво. Безбедносната состојба претставува комплексна категорија која дава преглед на обемот и интензитетот на различните елементи на загрозување на националната безбедност (опасности, ризици, закани, ранливости и предизвици), кои во одредено време поединечно или комбинирано влијаат врз индивидуалната (лична, хумана, поединечна) безбедност, безбедноста на заедницата или на конкретен предмет на загрозување. Безбедносната состојба ја сочинуваат повеќе фактори или индикатори.

Тие покажуваат каква е безбедносната состојба во однос на прашањата поврзани со јавниот ред и мир, динамиката на криминалот, влијанието на странските елементи врз внатрешната безбедност, заканите кои произлегуваат од екстремистичките организации, развојот на безбедносните случувања во регионот и во светот, меѓународните односи на земјата и други. Безбедносната состојба се одликува со динамичен, адаптивен развој на државите на новите состојби на соработка, односно, на предизвикот да се најдат себе си во новиот поредок, при што меѓународната заедница и нејзините институции понекогаш се соочуват со актуелни и непожелни воени, невоени и други ризици и опасности.

Безбедносната состојба на Република Македонија е резултат на односите во општеството кои во основа се обременети со случувањата во историјата, динамиката на општествениот развој, односите внатре во државата (помеѓу граѓаните и политичките субјекти), односите со соседите и карактеристиките на општата безбедносна состојба во регионот и во Европа. Република Македонија својата безбедност и одбрана ги гради како систем кој ќе и овозможи оптимално обезбедување и заштита на нејзиниот траен интерес, како и учество и помош во заштитата на нејзините витални интереси. За да може да се зборува за организирање на безбедносно-одбранбениот систем потребно е точно и прецизно утврдување на облиците на загрозување на националната безбедност и стабилност.

Од друга страна, европските предизвици се особено важни за комплетирање на сликата за безбедносната состојба на држвата и за одредување на насоките во безбедносната политика. Главна одлика на развојот на европската безбедност е оформување на безбедносна средина заснована врз кооперативни односи и взаемно координирани активности од областа на безбедноста, одржувањето на стабилноста, превенцијата и решавањето на кризи, политичката, економската и другите области, изразени и насочени најмногу преку водечката улога на НАТО во креирањето на безбедносната политика и отворената врата за негово проширување.

Европските предизвици на Република Македонија ја определуваат корелацијата на државните безбедносни специфичности со општите европски безбедносни предизвици. Специфичностите произлегуваат од геополитичкото значење на Македонија во рамките на европската безбедност, од нејзината географска положба (како транзитна траса која често се користи од страна на мрежите на транснационалниот криминал, особено при трговијата со дрога, луѓе, оружје, криумчарењето на мигранти и друго), од стратегиските определби на државата поврзани со нејзините евроатлантски интегративни процеси и од можностите за поинтензивна безбедносна соработка засновна на релациите кои Република Македонија ги има воспоставено со ЕУ, НАТО, ОБСЕ и со Советот на Европа, а се во контекст на евроатлантските аспирации и на учеството во меѓународните цивилни и воени капацитети.

Пристапот кон општите европски безбедносни предизвици е аналитички и дескриптивен. Тие се резултат на случувањата во една далеку територијално поголема и далеку популациски побројна средина.

Европските безбедносни предизвици во голем дел се совпаѓаат со глобалните безбедносни предизвици поради значајната улога на неколкуевропски земји во меѓународната политика (пред сè, во Советот за безбедност на ООНво ЕУ и во НАТО), дисперзијата на интересите наевропските држави и ЕУ низ светот и трансформацијата на ЕУ од првично економски во комплексен (економскиполитички и безбедносен)факторВо последните две декадипозицијата на ЕУ и на неколку помоќни европски држави им дава за право да ги креираат насоките намеѓународната безбедносна сценаИнтересите на Република Македонија се засновани врз долгорочните потреби на македонското општество коисе пресудни за животот и безбедноста на граѓанитено и за стабилностафункционирањето и континуитетот на државатаИнтереситепроизлегуваат од највисоките темелни вредности утврдени со Уставот на Република Македонија.

Трајниот интерес на Република Македонија е зачувување и унапредување на нејзиниот државен идентитет со слободно изразување на етничкиотидентитет на сите граѓани на Република Македонијакако и заштита на независноста и територијалниот интегритет.   Република Македонијасвоите интереси ќе ги остварува со доследно почитување на човековите права и слободидемократските принципи и почитување намеѓународното право штоод своја странаќе овозможи решавање на споровите по мирен патунапредување на мирот и стабилноста и јакнењена угледот на Република Македонија во демократскиот свет.

Во рамките на демократските норми и принципи и почитувањето на меѓународното правоРепублика Македонија е подготвена да учествува вопревенцијата и решавањето на кризи сама и во соработка со меѓународната заедница.  Република Македонија е подготвена во рамките намеѓународното право самано и по своја одлукаво соработка со партнерите и пријателитеа заради заштита на нејзините интересида гипреземе сите мерки и да ги ангажира сите ресурсиЗаради заштита на нејзинот траен интерес и во согласност со меѓународното право иПовелбата на Обединетите нацииРепублика Македонија е подготвена да употреби и вооружена силаЗа реализација на своите националниинтересиРепублика Македонија ќе води безбедносна политика и ќе го усоврши безбедносниот системкој ќе биде способенефикасен икредибилен да одговори на безбедносните предизвици на овој векда решава кризи внатреда помогне во решавањето на кризите во регионот ипошироко.

Безбедносната политика на Република Македонија има шест стратешки целипрвополитичка и економска интеграција во ЕУвторополитичкаи воена интеграција во колективните безбедносни и одбранбени системи на ООННАТООБСЕ и на здружените европски силитретозаштитана демократските институции и политичкиот систем на сопствената државачетврторазвој на социјално економскиот систем базиран напринципите на пазарната економија со поддршка на секоја претприемничка иницијатива и отворање на стопанството пред надворешниот свет,петтоградење и одржување на добри односи со соседните земји и шестоРепублика Македонија мора да ги организира сопствените одбранбениспособности во функција на целосна заштита на сопствениот територијален интегритет и суверенитет.

Целите и стремежите на Република Македонија во однос на безбедносните можностибезбедносни ризици и опасности и основите и насоките заразвој на одбраната во иднина се преточени во Националната концепција за безбедност и одбранаКако што е наведено во Воведотстратегискатаопределба и цел на Република Македонија и на нејзината Национална концепција за безбедност и одбрана е – трајната определба на РепубликаМакедонија својата иднина да ја остварува како дел на европското семејство и членка на НАТО и ЕУИстовремено целите и стремежите наРепублика Македонија се преточени и во други национални документи од областа на безбедноста и одбранатаНадворешната политика енасочена кон заштитаодржувањеунапредување и остварување на интересите на РМ преку односите со другите држави.

Одбранбената политикаво основа обезбедува способностисредства и активности во функција на поддршка за исполнување на целите набезбедносната и посебно на надворешната политикаВо рамки на основните стратегиски цели на надворешната политика за кои има политичкиконсензус и широка поддршка на граѓаните влегуваа членството во НАТО и ЕУунапредување на односите со соседите и регионалнатасоработкаЕдна од главните цели и стремежи на Република Македонија беше насочена кон изградба на одбраната согласно можностите иресурсите на Република Македонија и визиите за нејзина интеграција во пошироки безбедносни и одбранбени сојузиПритоа треба да се изградитаков одбранбен систем во обем кој нема да ја наруши и загрози безбедноста на Република Македонија и кој ќе овозможи и со тоа придонесе воразвојот на другите сфери на општествотоКако доказ за важноста на интересите на Република Македонија за нејзините граѓани е Декларацијатаза поддршка на стратегиските интереси на Република Македонија.

Донесена е по повод почетокот на реализација на финалната фаза од имплементацијата на Рамковниот Договорпотпишан во Охрид, 2001годинакако усогласена рамка за обезбедување на иднината на демократијата во Македонијапромовирање на мирен и хармоничен развој награѓанското општествопреку почитување на етничкиот идентитет и интерес на сите македонски граѓани и овозможување на развојот напоблиски и поинтегрирани односи помеѓу Република Македонија и европската и евроатлантската заедницаОпшт заклучок е дека РепубликаМакедонија како повеќенационална државасо разна вероисповед кај населениетомора да ја гради својата иднина врз сожителствозаедништвои лојалност на граѓаните кон државатакако заеднички именител на личните и колективните интереси на граѓаните за што е потребнатолеранција и меѓусебно почитувањеПреку анализата на безбедносната политика согледуваме како сме ги поставиле целите и стремежите и вокои насоки треба да се работи во иднина.

Скршнувањето од поставената патека на движење ќе предизвика проблеминазадување на општественоекономскиот развој на државата,деструкцијапа дури и конфликтни состојбиПа затоаспроведувањето на безбедносната политика не треба да остане само на донесување назаконски решенијастратегииконцепциидекларацииТаа е многу повеќе од тоаБезбедносната политика би требало да биде во функција напопречување и сузбивање на сите видови заканиризици и загрозувањаа не само на оние кои можат да се поместат во групата криминалитет.Надлежните органи треба навремено и објективно да располагаат со безбедносни сознанијасо цел да се предвидат евентуални несаканисостојби и соодветно да се реагира уште пред да се појават.  Република Македонија јасно ги има поставено нејзините вредностиинтереси,стратешки целистремежикако и безбедносна политикаСо нивното исполнување во целост ќе се оствари нејзината трајна определба –европско и евроатлантско интегрирањеДржавата е должна и има обврска да овозможи непречено дејствување на сите институции воопштествотопреку востановување на одбраната и зачувување на безбедностазатоа што само на тој начин ќе може ефикасно да се избегнатпоследиците од деструктивната дејност што би се случила доколку тие не би биле функционирале

За да ги постигне своите стратешки интереси државата треба стабилизаторските фактори и мирољубивото решавање на противречностите,претконфликтните и конфликтните состојбикои претставуваат универзален модел за обезбедување на безбедносен стабилитетизбегнување навојната и обезбедување траен мир да ги одржува и да ги промовираВсушност стабилизаторските фактори се основен предуслов за постигнувањемирбезбедност и стабилност во една државаодносно општествошто истовремено ќе се манифестира и на меѓународен план.  

Република Македонија со нејзината долгорочна цел за заштита на нејзиниот интегритет и независност е силно посветена на борбата против ситевидови на организиран криминал во сите негови формиспречувањето на нелегалната миграција и трговијата со луѓеборбата против трговијатаи злоупотребата на дрогата и нелегалните трансакции на оружјевоена опрема и слСистемот на националната безбедност јасно ја утврдува идефинира структурата и надлежните субјекти кои во рамките на законски утврдените надлежности превземаат мерки и активности ивоспоставуваат механизми за соработка и координација на сите субјекти за ефикасно функционирање на тој системРепублика Македонијаприпаѓа на помалите европски земји со лимитирани ресурси и недостиг на одредени енергенси и други стратегиски материјалиРепубликаМакедонија се уште ја зацврстува и унапредува демократската основа и институциите.

И покрај оваРепублика Македонија перманентно создава безбедносно опкружување и услови за модерно цивилно општествокако и затрансформација и развој на економијатапритоа водејќи сметка за социјалната димензија и заштитата и унапредувањето на животната средина.Основите на напредокот и развојот Република Македонија трајно ги гледа во нејзините граѓани и нивната решеност за изградба на демократскоопштество и државазаедно со потенцијалот што го има во високото образование на своите граѓани и високото ниво на квалификувана и стручнаработна силаРепублика Македонија е цврсто решена да ги реализира своите интереси и да создава безбедносно опкружување со активно и континуирано учество во меѓународната заедница и меѓународните односи.

м-р Агуш Демировски

O Đihanija ki Makedonija thane ko borčija đji ki guš

salter_banka

Đihanija thaj o firme ki amari raštra tane sa ko borčija thaj nane jeri familija ki Makedonija save nanenlen disavo krediti ko banke, numa sijem li čivde đji ki guša?

Podatokija baši dende kreditija ko khera ko jerije, ja plame privatnikane firme sar procenti taro bruto kerutno isiba (BDP) vakerelapes ki Makedonija tano jekajek e po bare puvjensar taro regioni, numa o borčija thaj tane odoborom thaj ko pobarvale puvja.

Numa isi thaj asavke save nanelen problemija aso isilen učo procenti taro dende bankengere kreditija.

Podatokota tare Sumnaleskiri banka sikavena učipa ko kreditiribe taro privatnikano sektori ko 1960 berš thaj ponakarik. Sar so vakerena o numerija taro lani ki Makedonija bankengere borčija ko manuša iilen isipa taro 49,4 procentija.

Pali akava berš sas učipe ko 2012 berš, sar kreditija taro banke ko privatna sektorija dende sas love 47 otsto taro BDP. Đji 2015 berš i sasti suma resarga đji ko 50,9 otsto taro BDP.

VMRO-DPMNE: Havlarela 20.000 tonija sliva rumingovela ko nive, aso o Yaev thaj Nikolovski makji na nakhela olen

slivi

СДСМ расипнички управува со парите на граѓаните, несразмерно и неосновано се задолжува, а притоа целото стопанство пропаѓа.Земјоделието е гранка која најмногу трпи штета од неспособноста на власта предводена од Зоран Заев.

Откако СДСМ е на власт нема земјоделска култура која имаше непречен откуп. Во изминатиов период откуп немаше за оризот, доматите, бостанот, праските, пченицата, а сега нема и за сливите. Илјадници земјоделци не знаат како да ја преживеат годината, се вели во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ. Според партијата, 20.000 тони слива од цела држава скапуваат по нивите, а Заев и Николовски мува не ги лази.

VMRO-DPMNE : Havlarela 20.000 tonija sliva rumingovela ko nive, aso o Zaev thaj Nikolovski makji na nakhela olen SDSM bilače ikerkerela o love e đihanengere, na fundavne ikerkerela borčija, aso pali odova sasto stopanstvo pelarela.

Puvjalipaski granka maj buteder isila bilašipe taro na šukar vastakerde ki rađji legarde taro Premieri Zaev.

Sar so lela o rađjalipe o SDSM pobuter ki makedonija nane yemjodelsko kultura savo po anglal sine kinibe svako berš tari i buti e puvjalipnaskiri.

Ko naklo vakti nane kinibe o pirinđji, patliđani,bostani,praske, giv aso akana nane thaj hem baši o slive.

Milja manuša saveđjivdinena tare puvjake produktoja na đjanena sar te naken o berš vakerelapes ko havlaribe taro VMRO- DPMNE.

Baši sa e bilačina so resarrena akale manušensar tane došale salde o SDSM soske na kerge olenge kinibe taro lengere produktija, o Zaev denga po lafi angli lende so isi siguriteti lengere kinibaske svako berš, ka marenpes e manuša koj te aven te kinen olendar, numa akana na salde so nane koj te marenpes te kinen numa nane len nisavo kinobikinebe Zoran Zaev hovavga akale manušen.

Mickoski -Ajde jekvar te kera aver phiro thaj te na ikera adava so denamen ki masa, vakerga o Mickovski taro Ohrid

hristijan-mickovski

Помина речиси една година од моето водење на ВМРО и ќе ги поздравам оние кои наметнуваа апокалиптични сценарија за партијата, за она што ќе се случувало внатре и како јас нешто сум договорал со Заев, и како ќе сме ја наведнеле главата и поддржеле договорот со Грција, ќе сум застанел рамо до рамо со него.

-Пораснавме, живееме и старееме со лажните ветувања за подобро утре кое еве 27 години никако да дојде. Се сеќавам деведестите години како млад човек ни велеа еве само да ја прифатиме референцата ФИРОМ која ќе траела неколку месеци и на Македонија ќе и тргне. Ја прифатија ФИРОМ, го сменија знамето и уставот ама нашите родители останаа без работа, пеколна транзиција, општа сиромаштија , тешки времиња.

Nakla jek berš taro miro vastakeribe e partijaja VMRO-DPMNE thaj ka selaminkerav okolen so kerge apokalipnikane scenarija baši partija, sa okolenge so ka ovel andre sar so vakerena kaj me panlum disavo lafi e Zaeveja, jali kaj panlem lafi ko telaribe amaro šero baši o panlo lafi e Grkijaja, thaj ka ovav piko duz piko oleja.

Sa akava so manuša kerge lafi thaj prognoziringe akana dikava sar čhudena lafija mujal amende baši i prognoza thaj amaro mujalipe mujal o panlo lafi, thaj odoleske me sar hem ko čhon Juni thaj jekajek akana vakerava jek lafi akava panlo lafi tano bilačho so angpaes e Grkijaj thaj odoleske o jek valani te čhudale thaj te na ikerale, soske tano mujal i Makedoniija vakerela o Mickovski ko khedipe e đihanensar taro Ohrid.

Amen barilem, đivdinaja thaj pujrovaja hovavne dejbaja lafi baši pošukar tajsa, ake 27 berša nisar te resarel amen adava polačho đjivdipe.

Đjanava ko 90 berša sar me terno manuš vakerena sas amenge amen akana te ikera o alav –referenca FIROM savi ka ovel salde nekobor čhona tadana i Makedonija đjala angle. Ikerge i referenca FIROM , Irange o bajrako thaj o ustavi i tadani amare jerije dada thaj dija ačhile bi bukako, bari tranzicija, baro čhorolipe thaj phare vaktija nakle đji akana, vakerga anglal kedime o Mickovski.

Premieri Zoran Zaev tajsa isile bilateralnikano dikhipe ko Vašington

zaevi

Премиерот Зоран Заев патува утре во Вашингтон ќе има билатерална средба со потпретседателот на САД, Мајк Пенс, информираат од владиниот кабинет.

„Средбата ќе се реализира на покана на потпретседателот Пенс, а на неа ќе се разговара за напредокот на Република Македонија кон членството во НАТО“, информира владината прес-служба. Средбата следува три дена откако во Македонија дојде американскиот секретар за одбрана Џејмс Матис, а претходно во државата беше и помошник-државниот секретар на САД Вес Мичел.

Матис на прес-конференција со Заев и министерката за одбрана Радмила Шекеринска порача дека „гласот на референдумот е најважниот глас во историјата на вашата нација“ и ја потенцираше поддршката на САД.

Premieri Zoran Zaev tajsa isile bilateralnikano dikhipe ko Vašington.

Tajsa o Premieri Zoran Zaev ka ovel ko bilateralnikano dikhipe ko Vašington thaj ka dikelpes e telalpresidenteja taro SAD, Majk Pens, informirinena tare rađjako kabineti.

Akava dikhipe kerelapes telal i akharin taro telal presidenti taro SAD o Pens, aso ka kerelpes lafi baši anglal đajbe e Republika Makedonijako ko đjenipe taro NATO, informirinela rađjaki press služba.

Akava dikhipe tano pali trine divengoro naklo dikhipe ki Makedonija tare Amerikako sekretari baši arakipe Đejms Matis, aso angli leste sas thaj o telal ikerimalo sekretaresko taro SAD Ves Mičel.

Matis ki pres konferencija e premiereja Zaev thaj ministerka baši arakibe Šekerinska vakerga, ,, o hango taro referendum tano o maj importatno hango ki istorija tumare nacijako ,, thaj tadani sikavge i bari mangin thaj čalipe ko ikerkeripe e Makedonija o SAD.

Zaev ki Strumica vakerga pali 30 septemvri pobare plate

zaev

Струмица е во Европа, ајде Македонија да ја внесеме во Европа!“ ги повика своите сограѓани струмичани.

Претседателот на Владата на Република Македонија, Зоран Заев на граѓанскиот собир којшто се одржа на преполниот плоштад во Струмица зборувајќи за европската симболика којашто го краси струмичкиот плоштад на кој пред 11 години се поставени знамиња на земјите од ЕУ, на кој дефилираат гости и маски од европски земји на познатиот Струмички карневал и кој ја шири космополитската пораката на Гоце Делчев дека светот е место за културен натпревар меѓу народите.

Strumica tani ki Evropa, Ajde Makedonija te legarala ki Evropa, akarga pire djihane tari Strumica.

O Prezidenti e Rađjako tari Republika Makedonija, Zoran Zaev ko khedipe savo ikergapes ko ploštadi e Strumicake.

Keribaja lafi baši evropkae simbolija savo lačharela e strumicako ploštadi savata anglal 11 berša sas čivde o bajrakija e Evropake Unijake, savate defilirinena misafirija thaj maske taro evropake puvja ko penxardo Strumicako karnevali savi buvlarela kosmopolitska akharina taro Goce Delcev vakeripnaja o sumnal tano kulturako natprevari maškar o đihanija.

Premieri Zaev kerga lafi anglal strumicako dijalekti thaj akarga ki Makedonikani čhib savo tano barvalo thaj ka ovel ikerdo ko sasto sumnal thaj ko đjenipa e puvjako ko EU thaj NATO ka ovel oficjlanikani čhib tare Evropaki Unija.

Vahtavi baši o Reeferendum taro Branko Crvenkosvki

cr-1

На 30ти септември јас ќе излезам на референдумското изјаснување и ќе гласам ЗА! Ќе гласам ЗА, не затоа што мислам дека Преспанскиот договор е голема победа и успех, туку затоа што сметам дека е нужност од која во даденава ситуација нема бегање.

Ќе гласам ЗА, не затоа што мислам дека неговото спроведување нема да предизвика негативни последици, туку затоа што негативните последици од неговото пропаѓање ќе бидат несразмерно поголеми. Нормално е дека кај секој разумен и одговорен човек кога се работи за вака важно прашање постојат дилеми.

Деновиве многумина ме прашуваа дали јас би потпишал таков договор. Мојот одговор е дека во овој момент тоа е апсолутно небитно. Потписот е ставен и после тој чин враќање назад нема. Ниту во иднина оваа или некоја друга грчка влада ќе се откаже од стекнатите позиции со овој договор, ниту меѓународната заедница (барем оној дел кон чие друштво се стремиме) ќе има разбирање за таквата наша несериозност и неспроведување на превземените обврски Ko 30 Septemvri ka iklovav i me ko referendum thaj ka vakerav OJA.

Ka dav mo hango baši OJA, na odoleske so me gndinava baši o Prespansko panlo lafi tani but bari pobeda jali šukar buti, numa baši odova so gndinava kaj si but importatno tari akaja džandi situacija nane našibe.

Ka dav mo hango OJA, na baši odova so me đjanava akaja sasti situacija ka anel but bangerde palunipe upral amende, numa so baši odola bangerde palunipe ako perele o referendum ka oven but po bare taro odola so gndinajalen, ka oven but po bare butederipnaja.

I hramin tani čivdi upral akava dokumenti thaj taro odova našibe nane, našti našelapes ni ko ponodoripa, thaj na hem te avel aver rađji ke Grkijaki raštra, nane nikana te mangel te dujrarelpes taro akala šartija akana soj tane ande thaj hramime.

Isi but buka savende miro gndipe tano but zoraleste ko Evro -atlantska integracie, thaj odova si jek taro amare maj importatna halovipe thaj šukar opcija amare pošuakr tajsaske.

But fori pučenaman dali me bi dava sas miri hramin ko jek asavko dokumenti, thaj sakane me vakerava akana nane odova but valanutno, kobor so si valanutno akaja sasti situacija te nakavelpes, vakerela ko vahtavi o Čirutno Premieri thaj Presidenti e Makedonijako Branko Crvenkovski.

Palpale taro erat po uche fiatija bashi gorivo

gorivo

Regulatornikani komisia baši energetika ki avdisutni bešin valani te anel paluno lafi baši nevi tikno kinobikinibasko fiati baši gorivo ki Makedonija, sav ka ikergovel kđji ko avutne 14 berša.

Ikerdo e phiribnaja taro fiatija naftake sumnaleskere beryaja ko nakle duj kurke ađjikerelapes tikno učhipe e fiateske tare naftakere derivatija save ka oven realiyirime hem ki amende, vakerena thari regulatornikani komisija.

- Reklam -

KOLUMNE